OhMyIklan

Tuesday 29 April 2014

28. Jemputan Majlis Pertunangan.

Assalamualaikum & selamat sejahtera readers! Pernah mengalami masalah : nak jemput sape ni time bertunang? Sedara mara? Family je? Jiran depan rumah je? Jiran sebelah je? Well, untuk majlis Aini, Aini ada reason sendiri untuk bab jemputan-jemputan ni.

1. Family rapat including tok, aki, makcik, pakcik yang betul-betul adik beradik mak ayah. Yang angkat-angkat tak. Tak terangkat nanti.

2. Family besar including adik beradik tok, aki yang duduk berhampiran Chini. Adalah 1family je kot. Tapi yang ni daddy yang setelkan je. Tak tau lah bila masa beliau menjemput. Bila ditanya : da jemput da.

3. Daddy's BFF. Ada lah sorang dua. Yang akan ke hulu, ke hilir dengan daddy cari pape yang patut nanti. Subhanallah. Wujud kan orang camni lagi?

4. Orang-orang blok. Yes. Aini duduk di Felda. Of course la konsep rewang. No catering caterer. Orang-orang blok ni yang akan membantu memasak, menyediakan pape yang patut. Mummy pentingkan kebajikan ahli blok. Apa-apa, beliau akan cakap "eh..orang blok punya makanan mcm mana?"..."cukup ke makanan yang nak bungkus bawak balik bagi orang blok?" and so on.

5. Aini's friends. Yes. Sangat memerlukan friends sebenarnya. Bukan untuk suka-suka. Tapi bagi experience kat diorang and sebagai tanda appreciate perjuangan kawan-kawan selama ni. Tak semua Aini jemput. Siapa-siapa yang terpilih je. Yang betul-betul rapat. Subhanallah. Ada yang sanggup luangkan masa untuk majlis Aini yang tak seberapa ni. TBH, masa nervous-nervous nanti, diorang la yang kuharap akan menghilangkan nervous, buat lawak ke hape. Hihi.

6. Siblings' friends. Yang ni ikut suka la diorang nak bawak siapa. Pandai-pandailah masinh-masing nak jaga kebajikan kawan-kawan diorang.

7. Family Ridzuan, of course! Including rombongan meminang la.

Kenapa nak ajak ramai2 sedangkan ni majlis bertunang je? Well. The reason is because we do the akikah ceremony as well. Tak kan 20 orang je nak makan 1 kambing kan? Jadi, rezeki tu lah yang kami agih-agih kan nanti. Semoga keberkatan hidup akan terus menyelubungi the akikah baby dunia dan akhirat. Counting days happily!



Check it out our next post : 29. E-day Check List Versi 4. 3 days to go.

No comments:

Post a Comment