OhMyIklan

Wednesday 1 April 2015

144. Bekas Air Untuk Ahli Blok

Assalamualaikum, hai readers. Setelah macam-macam cadangan barang yang keluar masuk kepala Aini, akhirnya Aini decide nak bagi bekas air untuk ahli-ahli blok. FYI, (padahal takde orang nak tau pon) Aini duduk area felda. Maka, konsep rewang lah kita. Orang-orang blok Aini memang hebat bab bantu membantu kalau time kenduri. Bukan nak kata ape lah, tapi memang tip top kerjanya. Mula-mula yang mummy pikir mesti ahli blok. Ape nak bagi doorgift? Nak buat makan-makan ape untuk ahli blok? Sume lah.

Tiap-tiap kali kenduri, mesti mummy akan dapat goodies yang best-best. Kain batik, tuala, mangkuk, jag air. Aini rasa bajet untuk ahli blok almost RM10/orang kot. Ahli blok Aini total ada 21 orang. Aini prefer bagi barang yang belum pernah orang bagi dan barang tu orang akan guna. Barulah pahala berganda. Almaklumlah, tak tau pahala yang mana akan tolong kita masuk syurga. Kalau boleh, prefer barang yang murah tapi besar. *demand u*

Akhirnya, bincang ngan mummy daddy, Aini decide untuk beri bekas air macam gambar kat bawah ni. Beli 25 pcs terus sebab ada beberapa orang kawan mummy dan daddy yang akan tolong daripada pagi selalunya. Kira ada lah dalam 4pcs untuk 4 pasang suami isteri.

Aini balut guna plastik hamper elok-elok, walaupun takde lah elok mana. Tangan tak kreatif plus keras. Mula-mula balut tu mau 30minit untuk satu bungkus. Sabo je lah. Lama-lama dah makin kurang, sampai 10minit. Tapi buruk tetap buruk. Haha. Ini lah yang akan orang blok 21, Felda Chini Timur 01 terima masa kenduri Aini nanti :



Berapa total damage untuk setiap pcs? Check this out :

Bekas air = RM7.90
Pembalut hamper = 2meter dapat 3pcs. RM1.50/meter. Total = RM1
Riben pink purple = RM2 boleh dapat lebih 25pcs.*banyak gila lebih* Total = RM0.10
Riben bentuk bunga = RM2 dapat 12pcs. Total = RM0.15

Aset : Salotape, gunting, cutter

TOTAL DAMAGE = RM9.15

Semoga ahli blok Aini suka. Ini je cara untuk balas jasa baik dan sumbangan makcik-makcik dan pakcik-pakcik sekalian. ps : harap-harap takde orang blok baca. tak surprise lah. Haha.

No comments:

Post a Comment