OhMyIklan

Tuesday 13 May 2014

35. Kempen Jangan Sakitkan Hati Pengantin.

Assalamualaikum. Hai readers. See the title? Takut jugak nak taip post ni, tapi kurelakan jiwa jugak. Kadang-kadang, actually selalu, orang terlepas pandang pasal ni. Dan itulah yang terjadi masa e-day Aini baru ni. Punyalah semangat menangguh semua review, personal review, DIY untuk taip post ni. Kalau lambat-lambat, takut semangat tu dah hilang. Happy reading.

Kadang-kadang kita terlepas pandang,
Pelamin kau tak grand lah peah,
Sedihnya make up kau kak ngah,
Awat baju hang simple benau joyah,
Hantaran tu kau campak-campak je ke jejah,
Veil mu recycle jiran mana punya bedah,
Selendang awak cap 15ringgit kah,
Euw...doorgift kau bahulu je ke senah,
Ehem... takde photobooth, props ke odah,
Ada kau kisah?
Kau kisah tak aku dah berhabis duit untuk pelamin,
Time make up aku tak tengok cermin,
Baju aku memang takde bling-bling,
Hantaran aku reka sendiri takde nak blogwalking,
Veil aku jahit guna manik, benang dan gunting,
Selendang aku tak mintak dari kau walau seposen,
Doorgift aku ringan, senang kau jinjing,
Kalau ade props, photobooth pun kau cuma jeling,
Buat apa aku nak pening-pening?
Buat apa kau nak amek pusing?
Kedatangan kau aku suka,
Jika hajat kau nak meraikan aku pula,
Tapi kau hanya tau kondem aje,
Kau ingat kau punya make up hebat sangat ke?
Sekurangnya tukang make up aku hatinya baik,
Hati aku dijaga molek-molek,
Mulutnya wangi tak macam kau mek,
Next year kahwin InsyaAllah aku amek,
Pelamin aku tak grand takpe,
Asal aku design sendiri semua,
Tak perlu tegur kalau tak suka,
Masa hari bahagiaku pula.
Pakaian aku bukan kau yang sponsor,
Tapi sangat berkenan di mata,
Suatu hari kau akan merasa pula,
Bila anak cucu kau dicerca,
Di hari bahagia mereka.
Bukan tak boleh nak kutuk,
Janganlah di depan aku yang penat terduduk,
Simpanlah dalam hati kau untuk sehari,
Bukannya susah nak menjaga hati ku ini,
Hargailah usaha titik peluh diri dan juga family,
Nak kutuk pun ikut cara Nabi,
Tegur sekali lepas puji lapan kali,
Walaupun aku tak mengharapkan pujian,
Aku tetap berikan senyuman,
Senyuman aku senyuman kegeraman,
Bila mendengar luahan kau insan.
Wahai semua,
Jadilah tetamu yang berguna,
Hati tuan rumah haruslah dijaga,
Kita pun jadi tuan rumah entah esok lusa,
Perasaan aku tak siapa yang tahu,
Tapi aku mengadu kepada Allah yang satu,
Cairkanlah hati-hati yang keras seperti batu,
Walaupun yang keras itu hati aku.
Post aku memang syok sendiri,
Aku harap semua baca post ini,
Khususnya kepada bride-to-be,
Jangan biar orang perlekehkan anda lagi,
Aku faham kadang-kadang orang tak sengaja,
Yang aku tak faham kenapa yang tak sengaja tu orang yang sama,
Orang lain pun jangan sekali-kali nak mencuba,
Bimbang nanti orang tak suka,
Wahai semua,
Doakanlah yang baik-baik,
Kepada pengantin si cantik molek,
Biar tak lawa biar tak cantik,
Mana kau tahu hati mereka meraung sakit.
Aku harap kau faham,
Aku harap kau baca,
Aku harap kau tahu,
Yang pengantin itu ialah AKU.

Sekian, terima kasih.
credit : blogger lelaki


Check it out our next post : 36. Segmen Blogger Aktif

No comments:

Post a Comment